Gamla menstrosor

I och med att jag har börjat flyttpacka har det uppkommit ett litet bekymmer. Vad ska göra med de gamla menstrosorna som ligger gömda i min garderob?

Undrar ni vad menstrosorna är för något? Jo, ibland är det ju så att trosorna får sköta en del av jobbet när tamponger, och framförallt, bindorna inte gör vad de ska. Eller när mensen kommer överraskande tidigt. Konskekvensen blir mensfläckade trosor, men det är väl inget som gör mig unik?

Sen handlar det om vad man ska göra med dem. Det mest korrekta är väl att blöta upp dem direkt och sedan köra dem i maskinen. Jag vet att mamma gör så och det händer att jag följer hennes exempel. Men oftast får jag lov att erkänna att jag bara trycker in mina äckeltrosor i en av mina garderober och tänker att jag ska ta tag i det sen. Där ligger de sedan. I månader. Jag tänker alltid att jag ska ta dem när familjen reser bort och jag blir ensam med maskinen. Så sker också ibland, men alltför sällan. Nu har jag ganska många trosor som ligger där och bara några futtiga veckor kvar tills jag flyttar. När fan ska jag hinna tvätta alla?

Jag gör väl så här från första början för att jag tycker att de där fläckarna är lite pinsamma (och för att jag är lite lat). Men
det blir ju extra pinsamt att komma släpande med samma fläckar efter ett halvår.

Stora problem, som ni säkert förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0