Mål för hösten 2008

Nästa vecka drar min vardag, min nya vardag, igång och som det planeringsfreak jag är kan jag inte undgå att sätta upp några mål för hösten. Som jag nämnt tidigare har jag tänkt att jag träna mer, plugga ordentligt, hålla i pengarna, stretcha mig smidig, sluta äta godis och det ena med det tredje. Jag inser att allt det där inte kommer fungera så nu ska jag sätta upp hållbara mål istället.

Må psykiskt bra och hantera eventuell ångest
Detta är en självklarhet att sätta först. Jag har min panikångest, jag vet att jag är extra känslig för att hamna i depressioner och jag måste anpassa mitt liv efter det. Speciellt nu när jag ska börja på ett universitetsprogram med skyhöga intagningspoäng, vilket jag antar innebär överambitiösa studenter och allmän betygshets. Jag ska inte ryckas med det i det. Jag ska tänka på att jag gör det efter mina förutsättningar, med mina mål och jag ska vara så jävla stolt om jag klarar av det.

Sköta skolan
Med det menar jag inte nödvändigtvis att jag ska ha högsta betyg på allt, men jag ska plugga i tid så jag slipper sitta uppe natten innan och jag ska försöka klara av alla tentor på första försöket så att jag slipper göra om dem. Betyg är mindre viktigt, bara jag blir godkänd på mina kurser.

Sköta min kropp
Det här målet får jag se till att det inte blir för stort. För det kan innefatta så mycket, men för mig innebär det att jag ska komma igång med någon slags träning, skaffa hyfsade matvanor och försöka köra rehab på knäet dagligen.

Sköta ekonomin
Den här punkten kommer antagligen inte bli några problem över huvud taget med tanke på hur ekonomisk jag är, men att leva som student innebär trots allt ganska snålt med pengar. Jag ska försöka leva på bidraget och lånet och inte ta av mina sparpengar annat än i undantagsfall.

Uppdateringar om hur det går och hurvida jag förverkligar mina mål kommer givetvis att dyka upp här i bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0